Unity UI: 9-sliced sprite

Wstęp

W niniejszym poście postaram się wytłumaczyć jak zrobić ładne okienka w Unity za pomocą 9-sliced sprite (można to jakoś przetłumaczyć na polski?).
Zaznaczam że tekst jest po części tłumaczeniem strony dokumentacji silnika.

Jak to działa?

Dzielenie obrazka na 9 części to technika pozwalająca łatwo wyskalować obrazek do praktycznie dowolnych rozmiarów. Polega ona na podzieleniu obrazka na 9 części z których każdą skaluje się w inny sposób.

Obrazek z oficjalnej dokumentacji Unity
Poszczególne sekcje skalują się w następujący sposób:
A,C,G i I - Ich proporcje się nie zmieniają
B i H - są rozciągane bądź powielane w poziomie
D i F - są rozciągane bądź powielane w pionie
E - sekcja powielana bądź rozciągana w pionie i w poziomie.

Pokaże teraz na przykładnie jak to działa.
Wgrajmy teksturę i odpowiednio ją ustawmy.



A tekstura po rozciągnięciu wygląda następująco:



Idealnie widać w jaki sposób zmieniane są proporcje poszczególnych rejonów.
To chyba wszystko co mogę na ten temat powiedzieć. Jeżeli coś pominąłem to zaktualizuje artykuł.

Stworzyłem również film na ten temat. Zapraszam do oglądania.


Kamil Roszak

Tu miał być mój opis, ale prawdopodobnie nie chciało mi się go napisać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz